Rekreasyon Bölümü Program Eğitim ve Öğretim Amaçları ve Program Çıktıları
Program Eğitim ve Öğretim Amaçları |
|
EÖA1. |
Evrensel ve etik değerler bakımından rekreasyon mesleğinin gereklerini uygular. |
EÖA2. |
Rekreasyon alanına ilişkin ilkeleri, kavramları ve uygulamaları multidisipliner yapı(rehabilitasyon, spor yönetimi, sağlık, fiziksel aktivite, bilişim teknlojileri, psikoloji vb.) içerisinde uyumlu bir şekilde çalışır. |
EÖA3. |
Sportif, kültürel ve sosyal amaçlı organize edilen rekreasyon etkinlikleri çerçevesinde toplumun serbest zamanlarını etkin ve verimli bir şekilde değerlendirmesine katkı sağlar. |
EÖA4. |
Rekreasyon uzmanı olarak sürdürülebilir kalkınma ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser; araştırmacı, yenilikçi ve girişimci özellikleriyle mesleğini sürdürür. |
EÖA5. |
Farklı spor dallarında rekreasyonel faaliyetleri bilir. Fiziksel aktivite temel esaslarıyla rekreasyonel etkinliklerin ulusal ve uluslararası düzeyde kitlelere yayılmasını sağlar. |
EÖA6. |
Toplumun ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla çeşitli rekreasyonel etkinlikleri özel popülasyon ve dezavantajlı grupları da dahil ederek süreci planlar, yürütür ve yönetir. |
EÖA7. |
Rekreasyonel etkinlikleri, teknolojik gelişmeler ve güncel yaklaşımlara bağlı kalarak alanın ihtiyaçları doğrultusunda kullanır. |
EÖA8.
|
Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, çağdaş ve sorumlu bireyler yertiştirme sürecinde; Türkçe'yi doğru ve etkili kullanır, temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri takip eder, mesleki iletişim kurma yetkinliği kazanır, ayrıca bilişim teknolojilerini etkin ve verimli biçimde kullanır. |
Program Çıktıları |
|
PÇ1 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyona ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir ve spor bilimleri başta olmak üzere diğer disiplinler ile rekreasyon arasındaki etkili ve doğru ilişkiyi kurabilir. |
PÇ2 |
Rekreasyon programı mezunu, uygulamaya dayalı rekreasyonel aktivitelerde rekreasyonel uzmanlık alanıyla ilgili güncel öğretim yaklaşımlarını, yöntemlerini ve tekniklerini başarıyla uygulayabilir. Ayrıca, gerekli donanım ve tesisleri amaca uygun olarak etkin bir şekilde kullanma yeteneğine sahiptir. |
PÇ3 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyonel etkinliklerin toplumsal, kültürel ve ekonomik etkilerini anlayarak toplumun ihtiyaçlarına uygun programlar geliştirebilir ve uygulayabilir. |
PÇ4 |
Rekreasyon programı mezunu, bireysel farklılıkları (yaş, cinsiyet, engellilik, antrenman geçmişi, hastalık vb.) dikkate alarak rekreasyonel programları geliştirme konusunda bilgi sahibidir. |
PÇ5 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyon alanında liderlik ve iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanarak takım çalışmasını teşvik eder ve iş birliği ortamı oluşturur. |
PÇ6 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyon alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ7 |
Rekreasyon programı mezunu, etik prensipler çerçevesinde hareket ederek rekreasyon alanında karşılaşılan zorlukları çözmek için sorumluluk alır ve doğru kararlar alır. |
PÇ8 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyon alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri titizlikle takip edebilir, akılcı analizler yapabilir, yorumlar ve değişimlere uyum sağlayabilir. |
PÇ9 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyonel etkinliklerin finansal yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirerek bütçe planlama ve kaynak tahsisinde beceri gösterir. |
PÇ10 |
Rekreasyon programı mezunu, tüketicinin ihtiyaçlarına yönelik program geliştirme yaklaşımlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Tüketicinin ihtiyaç analizini yapabilir, tüketiciyi tatmin edecek rekreasyonel programları hem üretebilir hem de uygulayabilir. |
PÇ11 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyonel etkinliklerdeki güvenlik önlemlerini belirleyebilir, uygular ve acil durumlarda etkili müdahale yapabilir. |
PÇ12 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyonel etkinliklerin gerçekleşeceği alanın kullanımını etkili bir şekilde planlayabilir ve gerekli araç gereçlerin bakımını ve kullanımını organize edebilir. |
PÇ13 |
Rekreasyon programı mezunu, rekreasyonun fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlık üzerindeki etkilerini değerlendirerek sağlık ve refahı artırmak için uygun programlar geliştirir ve uygular.
|